Friday, May 6, 2011

Allah Knows

between asasi sains kesihatan bersekutu UIAM and matrikulasi pahang ......

aku dalam dilema lagi ni nak pilih yang mane satu , matrix or upu ? yang mana lebih terjamin ? of course la upu.. but kos yang aku dapat kat UIAM ni pun tak menjaminkan aku dapat masuk course yang aku minat bila degree nanti . so which one is better ? kesimpulan kecil yang aku boleh buat , kalau UIAM lebih terjamin untuk dapat course yang kita nak tapi kalau matrix hidup aku selepas itu mungkin tak terjamin , sebab lepasan matrix susah nak dapat tempat dekat upu nanti . aku dengar orang cakap la.

mak aku memang dari awal suruh aku masuk UIA . sebab dalam family aku tak ada sorang pun yang masuk UIA so dia nak la jugak aku masuk UIA . kalau ikutkan hati aku still 50/50 nak masuk UIA . entah le kenapa  mungkin dari awal lagi aku dah tahu dah kot yang aku takkan dapat asasi yang aku mahu . lepas  cek upu tadi ... nyesal pun ada gembira pun ada . hmmm susahnye kalau tak ada pendirian hidup .

kalau dari dulu mintak USIM kan senang dapat terus apa yang diimpikan . kalau ikutkan aku memang layak masuk tahmidi perubatan dan pergigian dekat USIM . tapi , entah le aku buat pilihan yang keenam dan ketujuh! . pilihan pertama sampai lima memang aku buat UIA . orang cakap kalau betul-betul nak masuk UIA pilihan pertama sampai lima mesti buat UIA . last-last dapat jugak .

aku dapat sains kesihatan . seingat aku la student-student  yang ambik asasi kesihatn ni boleh sambung optometris , dietetik , audilogi , radiologi dan pengimejan . apa benda semua tu ? aku tak tahu apa-apa pun. apa aku nak jadi selepas ni ??

tapi kalau nak ikutkan dekat asasi UIA boleh je nak tukar course . tapi tu lah senang je sebut .. tapi susah giler nak buat . yang aku  tahu dari kawan-kawan aku , asasi UIA ni boleh tukar course kalau dapat pointer tinggi dan lulus interview . tapi mampu ke aku buat semua tu . kat sekolah pun aku tak mampu nak dapat A+ in all the subject . dan satu lagi UIA ni ambil mase lama kat asasi .. 2 tahun . kalau kat matrix setahun je .

kelebihan lain kat UIA ni.. kalau nak pergi U laen lepas asasi kat UIA pun boleh.. mmm?? betol ke ? aku pun tak pasti r benda ni . just dengar ura-ura saja . kalau silap .. soryy . kalau betol aku memang dah set awal-awal nak masuk USM ..

haisy.. ape nak jadi ni ???
apekebenda la aku merapu malam ni haaaaa ??

but the most important is ALLAH KNOWS THE BEST FOR US ................

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...